czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 18 komentarzy
  • 13966 wyświetleń

Zbiórka podpisów pod apelem o budowę bezkolizyjnych przejazdów kolejowych

Radni sprzeciwiają się budowie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Piłsudskiego w Grajewie jako rozwiązaniu powodującemu wyłącznie negatywne konsekwencje społeczne, komunikacyjne, wizerunkowe, naruszającemu historyczny ład architektoniczny i rodzącemu dla mieszkańców wyłącznie uciążliwości.

 

Optują za budową nowej linii kolejowej poza granicami administracyjnymi miasta co wykluczy wszelkie uciążliwości i niebezpieczeństwa dla jego mieszkańców i będzie rozwiązaniem nowoczesnym i stosowanym w innych miastach.

 

Rada Miasta nie jest przeciwna innym rozwiązaniom lokalizacyjnym i technicznym, ale ich podstawą muszą być minimum 3 przejścia i przejazdy bezkolizyjne, stwarzające jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców, w tym także tunel dla pociągów w miejscu istniejącej linii kolejowej.

Burmistrz miasta uważa za celowe, by organy państwa i podmioty odpowiedzialne za realizację projektu Rail Baltica na odcinku Białystok - Ełk ponownie rozważyły wskazane wyżej postulaty.

 

 

W załączniku znajduje się list poparcia, który można wydrukować, podpisać i zostawić w Urzędzie Miasta lub dowolnym sklepie Gama-Społem  na terenie Grajewa.

Ze względu na ważność tematu  jest prośba o możliwie jak najszybszy zwrot list z podpisami - do 08.10.2021r.

Załącznik (pdf)


Sprawa jest bardzo ważna i nie cierpiąca zwłoki, jeśli zależy nam na bezpiecznym i w miarę komfortowym życiu w naszym mieście!

 

 

 

 

 

Komentarze (18)

Najlepsza inicjatywa to jak zrobią sygnalizację na skrzyżowaniu przy PKO. Tam to dopiero tragedia wyjechać bądź od strony broniaka.

Jak ruch tranzytowy pójdzie VIA baltica to niepotrzebne bezkolizyjne.Jak już to pociąg podnieść 2m a jezdnię opuścić 1 m i prawie znaku nie będzie

Budowa tunelu pkp przez miasto to dodatkowy koszt około 1.000.000.000,00 pln.... Tak samo nierealna jest budowa nowej lini kolejowej poza Grajewem w zakładanym czasie wykorzystania środków unijnych na modernizację Railbaltica

Radni niech zejdą na ziemię, tą linią mają jeździć pociągi z prędkością docelowa 160 km/h. przy tej prędkości skrzyżowania muszą być bezkolizyjne. Rail Baltica przez Grajewo zmieni układ komunikacyjny miasta radykalnie. Tunel kolejowy można włożyć między bajki. Alternatywą jest przejazd nad torami. Ilość takich wiaduktów w mieście będzie wyznacznikiem rozwoju miasta na najbliższe dziesięciolecia inaczej będzie Grajewo Wschód i Grajewo Zachód. Jeżeli nie będzie wiaduktu nad torami w miejscu dzisiejszego przejazdu to będzie płot, a przekraczać tory będziemy w innym miejscu. Budowa trzech, a najlepiej 4 wiaduktów lub tuneli nad i pod torami w granicach miasta pozwoli na normalny rozwój. Nikt nie brał pod uwagę ukształtowania terenu wzdłuż torów - wiadukty należy zbudować na górkach, a tunele w dołkach. Tunel w okolicy dawnej Agromy , a wiadukt przy szkole nr 1. i po 1 wiadukcie przy Mrówce i za Dworcem kolejowym.

Brak dworca pkp i pks co jest zawsze haslem wyborczym jak i bezpieczenstwo oraz porzadek w miescie a im sie wiaduktu zachcialo . Od czego tym razem odwracamy uwagę?

Obwodnicę sobie wybudujcie.

Nie ma innego rozwiązania jak zrobienie wiaduktu dla samochodów nad torami. Nawet ukształtowanie terenu temu rozwiązaniu sprzyja. Jeżeli istnieje inne rozwiązanie, to proszę pisać, czekam? Oczywiście projekty z tunelem dla pociągu proszę od razu wyrzucić, bo koleją też jeżdżą wagony towarowe, czasami z towarem ponad gabarytowym więc tunel musiałby być baaaardzo wysoki i szeroki.

Do Czesława. Czy Ty masz wyobraźnię człowieku ? Co za głupoty wypisujesz.

Prędkość konstrukcyjna linii Białystok-Ełk jest projektowana na 200 km/h, a to oznacza, że żaden pociąg nie pojedzie tą trasą 201 km/h, gdyż będzie to potraktowane jako wypadek i będzie musiało być zbadane przez komisję ds. wypadków, co było przyczyną, że pociąg rozwinął taką prędkość. Dlatego dopuszczalna prędkość skończy się zapewne na 180, a w praktyce na 160 km/h. Pociągi towarowe, choć linia zaprojektowana dla nich ma być na 120, to zapewne pojadą nie więcej jak 100 km/h. Długość maksymalna pociągów w Polsce to 750m, gdyż cały skład musi zmieścić się w tory stacyjne. Stacja Grajewo będzie przebudowana na 750m, by takie pociągi mogły tą linią jeździć. Ładowne składy tej długości prowadzi się ostrożnie, gdyż mogą ulec rozerwaniu, dlatego nie będą to pociski pędzące przez Grajewo. I jeszcze jedno: nie tylko prędkość linii się liczy, ale też i prędkość dopuszczalna taboru kolejowego, czyli wagonów i lokomotyw. Żadna z tych prędkości nie może być przekroczona. To tyle w ramach sprostowania błędnych informacji, jakie ostatnio się pojawiły. Walczmy o przejazdy bezkolizyjne, bo tunel i obwodnica nie wchodzą w grę.

A jakie jest twoje rozwiązania mądralo berek. Pociąg musi iść górą no chyba że metro zbudują a przejazd przy poczcie musi być nieco obniżony .zobaczycie że tak właśnie będzie że względu na bezpieczeństwo i arhytekture miasta

A gdyby tak zamiast wiaduktu dla samochodów zrobić długi wiadukt dla kolei. To moim zdaniem byłoby najlepsze rozwiązanie. Po prostu kolei górą i po sprawie.

No dobra "fachowcy" . Niech będzie wiadukt . Zaczyna się zima (zimy mamy bo taki mamy klimat) i zjeżdżamy powolutku z tego wiaduktu w kierunku naszego jedynego skrzyżowania ze światłami. Oczywiście drogowców zima zaskoczyła...
Kupię chyba sobie samochód pomocy drogowej...

Czesław, żeby pociąg puścić górą, to i całą stację trzeba podnieść do tej samej wysokości, bo stacja musi być w poziomie, a przejazd na Piłsudskiego niestety już znajduje się w obrębie stacji. Dla samego przystanku byłoby to wykonalne, ale tu nie mamy do czynienia z przystankiem, tylko ze stacją, z jej torami bocznymi, ładunkowymi, wyciągowymi, zabezpieczającymi itd.

Czesław teraz opisałeś to w jasny sposób. Zgadzam się z tym.

Podobno przy okazji budowy wiaduktu mają być wyburzone domy?.ktoś wie coś na ten temat?

Bardzo dobra inicjatywa Rady Miasta. Wstyd tylko, że to dwie zaradne Panie nagłośniły całą sprawę, włożyły trud w zebranie podpisów i napisanie petycji, podczas gdy Państwo Radni Miasta Grajewa czekali w nieświadomości (albo świadomości) aż to monstrum wyrośnie w samym centrum miasta. Podziękowania dla Pań.

Ja tam mieszkam w bezpiecznej odległości od tych przejazdów ale jestem przeciwny i oczywiście podpiszę się pod petycją. Ludzie, przecież ta hybryda zniszczy życie mieszkańcom Grajewa. To będzie międzynarodowa linia a pociągi będą zapierniczać raz po raz. Tylko obwodnica rozwiązuje problem bo nie widzę tu żadnej alternatywy. Te dyskusje czy pociąg górą czy dołem to jakaś kpina.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.