sobota, 4 maja 2024

Wiadomości

  • 21 komentarzy
  • 8283 wyświetleń

Plany PKP odnośnie Grajewa

Miasto jest już właścicielem działki, gdzie zbuduje dworzec komunikacji samochodowej. Ten stanie po sąsiedzku z obiektem kolei, który latem ubiegłego roku wrócił do PKP i do 2030 roku ma być odrestaurowany. Kolejarze zapowiadają współpracę z samorządem miejskim, by powstało tu wygodne i komfortowe dla mieszkańców Grajewa oraz powiatu grajewskiego centrum przesiadkowe (planowne szybkie pociągi - Rail Baltica mają zatrzymywać się również w Grajewie).


Tematów dotyczących współpracy PKP z Urzędem Miasta Grajewo jest więcej. Jednym z nich jest budowa bezkolizyjnego przejazdu w ulicy Piłsudskiego i tutaj również kolej obiecuje wspólne szukanie rozwiązania, które zaakceptują władze naszego miasta - opisuje redaktor W. Mierzwiński z Gazety Grajewskiej


O tym, że w Grajewie powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z torami kolejowymi mówił 4 sierpnia w naszym mieście ówczesny minister Jacek Sasin oraz Krzysztof Golubiewski, Członek Zarządu PKP S.A.

- Koncepcja budowy wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) w ciągu ul. Piłsudskiego w Grajewie (DW 665) jest aktualna i nadal w opracowaniu. PLK S.A. pracują nad rozwiązaniem, które będzie akceptowalne przez samorząd miasta, zarządcę drogi oraz mieszkańców. W najbliższym czasie mają się odbyć spotkania robocze z zarządcą drogi w celu omówienia rozwiązań projektowych oraz kwestii związanych z alternatywną możliwością finansowania inwestycji - poinformował 18 grudnia 2023 roku Gazetę Grajewską Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Obecnie trwa również procedura związana z uzyskaniem Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych dla całego odcinka linii kolejowej 38 Białystok - Ełk, w tym fragmentu przebiegającego przez Grajewo.


Zapraszamy do lektury najnowszego - pierwszego w tym roku - wydania Gazety Grajewskiej 

Komentarze (21)

Haha za 100 lat chyba

Czyli tunel pod torami coraz bliżej. Pomijając, że tunel będzie zalewany, to może Pan Burmistrz wyjaśni, którędy będzie można dojechać do tego metropolitarnego dworca? Przez ulice: Rolną lub Boczną do Sadowej > Konopskiej > Konopnickiej? Bo półrondo już będzie zlikwidowane. Większy ruch na tych wąskich ulicach, a autobusy podjadą na dworzec którędy? Kłopot mieszkańcom i biznesom, w których spadną obroty.
A z kolei do Szkoły nr 1 którędy? Zostanie tylko Sportowa.
Korków nie będzie tylko pod torami, a będą na osiedlowych ulicach.
Ludzie, uruchomcie wyobraźnię! Wizualizacja, to tylko obrazek, jeszcze nie rzeczywistość. Zamiast się cieszyć, to może Pan Burmistrz wyłoży w UM listę do składania protestów, póki czas.

Miasto zajmie się budową dworca komunikacji samochodowej tak jak Latarowski ponad 9 lat temu w wyborach do pierwszej kadencji deklarował że dworzec PKP przywróci do użytku dla podróżnych. Obecnie dworzec PKP okazało się że nie jest miasta. Kolejna kampania pod dworzec tym razem PKS. Może teraz niech Latarowski sprawdzi w czyiej kompetencji jest budowa dworca. A tak poza tym po co budować czy nie lepiej dogadać się z PKP aby w jednym budynku mieściły się obie instytucje. Chyba że miasto jest już skonfliktowane z PKP czym bym się nie zdziwił.

W Grajewie trzeba wybudować peron za przejazdem kolejowym przy cmentarzu tam powinien być jeszcze jeden peron pod nazwą Grajewo Południe

czy aby to nie nie przed wyborami samorządowymi takie wiadomości ????

SPOKO. Żadnego tunelu a tym bardziej wiaduktu nie będzie. Będzie skrzyżowanie kolizyjne i normalne rondo u zbiegu ulic Kolejowa, Konopska, Piłsudskiego, Szkolna. Województwo / droga wojewódzka / nie ma na to pieniędzy tak samo jak samorząd miasta. Tunel to wymysł ludzi, którzy nie mają wyobraźni. FraMa dobrze pisze. Jak będą dojazdy. Myślicie, że tunel zrobi się w miesiąc. Miasto zostałoby zamknięte na kilka lat. Byście jeździli przez przejazd przy mleczarni. Zostawcie to.

Merytoryczmie...Z tego projektu wynika że tylko ruch tranzytowy będzie bezkolizyjny a ruch lokalny w ulicę szkolną czy też kolejową wstrzymwany szlabanami. Czy to dobre rozwiązanie?..wątpię. Myślę że lepszym byłoby gdyby to kolej poszła dołem.

Nasz odcinek trasy Rail Baltica jest następny, tego nie da się już zatrzymać, muszą coś zrobić...

Wkrótce wybory więc znów kręcą ruletką z dworcem, a nie potrafią wciąż rozwiązać problemu porządnej toalety przy dworcu w mieście powiatowym.

Nie ma co dywagować i snuć plany bo były to "obiecanki" Sasina przed wyborami , które przegrali "z kretesem" i to wszystko można włożyć między bajki.

Czy poseł Andruszkiewicz tak aktywny ostatnio przed wyborami , może tematem by się zajął przejazdu PKP w Grajewie bo chyba mniej zajęty po wyborach jest....

Chyba nie za bardzo wiesz co to jest Rail Baltica ,poczytaj sobie ile tuneli wybudowali wzdłuż tej trasy .

Mam pytanie: Jaka powinna być minimalna odległość ekranu akustycznego w terenie zabudowanym od budynku mieszkalnego? Ciekaw jestem czy w tym projekcie jest to uwzględnione. W bliskim sąsiedztwie planowanej inwestycji znajdują się budynki mieszkalne i wymagane prawem odstępy raczej nie będą zachowane. Ciekaw jestem czy ktoś z inwestorów tego przedsięwzięcia bierze to pod uwagę. Wydaje mi się, że realizując taki tunel wraz z drogami po bokach trzeba dokonać wyburzeń okolicznych budynków a ludzi przesiedlić.

Krótkie pytanie. Jak od strony miasta wjechać w ul. Kolejową i Konopską?

PISiory mają to teraz gdzieś. Brak dotarcia do żłoba wszystko pokrzyżowało. Zapytajcie Gwiazdę co z przejazdem. Na pewno będzie, ze jak wygrają wybory samorządowe to coś będzie. Nie chce ich ani przejazdu.

Skrzyżowania bezkolizyjne będą ...bo muszą być! Zasadą jest ze na liniach o prędkości 160-200km/h absolutnie nie może być skrzyżowań w jednym poziomie .Każde zderzenie z samochodem przy takiej prędkości to wykolejenie pociągu i katastrofa. Oczywiście wszystkie dotychczas istniejące znikną. A " protesty " mieszkańców że pociągi jeżdżą za blisko zabudowań nie mają najmniego sensu ..wiem o czym mówię bo obserwuję to kilkadziesiąt lat .

Tak , planowane są wyburzenia budynków.

Pożyjemy zobaczymy..po co p...głupoty..do Do amigo..pełna racja..to Rail Baltica i setki takich skrzyżowaniu bezkolizyjnych się buduje na tej trasie i nagle w Grajewie jedyne zostanie..pech pechem do takich inwestycji ale bez przesady..

Do frama
Popatrz uwaznie na zdjecie jadac gora od Lomzy skrecisz nad tunelem do dworca a wracajac bedziesz jechac prawa strona w kierunku Lomzy; wszystko jednokierunkowymi ulicami

no dokladnie , ta trasa nie zatrzyma sie nagle w Grajewie , bo zabraknie pieniedzy. Oni musza na to znalezc pieniadze . Obecnie Unia dala wielkie pieniadze ,zeby szybciej ruszyły odcinki Rail Baltica na Litwie , Lotwie i Estoni. Przed wojna w Ukrainie to byl projekt ,ktory mial laczyc kraje baltyckie w celach rozwoju gospodarki , teraz patrza na to inaczej , teraz jest to potencjalna trasa do przewozenia sprzetu wojskowego .

Do Rajgrodziak - powiedz Geniuszu, jak dojadę do Kolejowej i do Szkolnej od centrum miasta....

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.