Wiadomości

  • 17 komentarzy
  • 12797 wyświetleń

S61 ominie Grajewo

S61 Via Baltica Szczuczyn - Raczki (węzeł Szkocja)

I. Podstawowe informacje o inwestycji

Długość - około 63 km

Stan zaawansowania - w dniu 24.11.2014r. złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

15.10.2015 wydana decyzja środowiskowa. Trwa przetarg na wykonanie koncepcji programowej.

Planowany termin realizacji inwestycji - 2017-2020.

II. Opis inwestycji:

1. Przebieg drogi: Szczuczyn - Nowa Wieś Ełcka – Kalinowo - Raczki

 2. Podstawowe parametry techniczne:

- Prędkość projektowa - Vp=100km/h
- Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
- Szerokość pasa ruchu –3,50 m
- Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50m
- Szerokość pobocza gruntowego - 1,25m
 

3. Lokalizacja węzłów drogowych:

Dostęp do drogi będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe:

- Węzeł Guty (gmina Szczuczyn).

- Węzeł Ełk- Południe (gmina Ełk)- w pobliżu msc. Nowa Wieś Ełcka.

- Węzeł Ełk- Wschód (gmina Ełk).

- Węzeł Wysokie (gmina Kalinowo).

 

 III. Dotychczasowe działania:

  1. 2005 - rozpoczęcie prac przygotowawczych w zakresie I Paneuropejskiego Korytarza Transportowego (Budzisko- Warszawa).
  2. 2009 - zmiana rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. „W sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych” (dopisanie drogi ekspresowej S61 na odc. S8 (Ostrów Mazowiecka) - Łomża - Stawiski - Szczuczyn - Ełk - Raczki - Suwałki - Budzisko - granica państwa (Kowno)).
  3. 2010 - rozpoczęcie prac przygotowawczych w zakresie materiałów do decyzji środowiskowej dla inwestycji polegającej budowie drogi ekspresowej S-61 na odcinku od węzła „Szczuczyn” do węzła „Szkocja” (odc. od msc. Szczuczyn do msc. Raczki.
  4. 2011 - opracowanie studium korytarzowego  etap I (STEŚ I) dla 4 wariantów przebiegu S61 na odcinku węzeł „Szczuczyn” węzeł „Szkocja”. Rekomendacja wariantów do dalszych analiz.
  5. 2013 - opracowanie studium techniczno- ekonomiczno- środowiskowego dla 4 wariantów.
  6. 19.09.2014  - posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych - wybór wariantu 4 jako wariantu najkorzystniejszego z punktu widzenia Inwestora.
  7. 24.11.2014 - złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
  8. 15.10.2015 - wydanie decyzji środowiskowej.

 

Zobacz przebieg drogi S61:

Szczuczyn - Ełk(*.jpg)

Ełk - Raczki

 

http://www.gddkia.gov.pl/

Komentarze (17)

Niewiedziałem że Corleone jest taki mądry.....inaczej

planowany termin realizacji 2017-2020? aaa no tak. zyje w Polsce

Do Szczuczyna mamy blisko a u nas spokój !

Moje zdanie na ten temat jest inne . Do Carleone , to nie jest najcudowniejsza decyzja . To wina władzy w Grajewie , S 61 powinna przebiegać podobnie jak 61 tylko z obwodnicą wokół miasta

Jak w świetle tej sytuacji wyjaśnić obwodnicę Bargłowa?

od pięciu lat wiadomo, a paru pajaców-ćwaniaków do niedawna jeszcze (wybory samorządowe i następne) "walczyło" o obwodnicę, pamiętacie te spacery i blokady

To chyba dobrze, że ominie. A po drugie wiadomo już o tym od dawna.

tylko po co byla obwodnica Barglowa?

Ciekawe dlaczego zwolennicy pewnej partii nie protestują na przejściu dla pieszych tak jak kilkanaście miesięcy temu ... ?

Kto wziął pieniądze w kieszeń za budowę obwodnicy Barglowa ??

Tak jak jan pisze kilku populistów na czele z obecnym radnym namieszało ludziom w głowach i zbiło kapitał polityczny. Dlaczego teraz nie blokują, jeden z nich został przecież posłem - dysponują większą siłą ognia

W ramach tego same zadania inwestycyjnego powinna byc wybudowana droga tej same klasy z Rudy do wezla
Guty i obwodnice Grajewa gotowe. Uwazam ze tym powinny sie zajac wlodarze Grajewa i powiatu.

obwodnicę Bargłowa tylko PIS i prokurator może wyjaśnić. Zobaczymy czy coś z tym zrobia.

Od kilku lat wiemy że ominie Grajewo. Najgorsze to to, że jeszcze przez 5 lat TIRY będą uciążliwością, oby jak najmniej było ofiar i rozwalonych budynków. A gdaka nie wykona żadnej inwestycji między Szczuczynem a Barszczami, będą tylko pozorne działania. Tak jak 6 lat projektowali skrzyzowanie Piłsudskiego-Szkolna-Konopska-Kolejowa i wyrzucili bo chodziło tylko o POZORY. PIS powinno pamiętać przy naprawianiu Polski rozwiązać nie tylko NFZ, gimnazja ale i GDAKĘ.

Bargłowską Obwodnica powinien sie ktos zająć..bezwzglednie..bo to chyba najwieksza w Polsce kpina..

Hura Hura Hura nie mogę się doczekać kiedy to nastąpi. Koniec drogi śmierci Grajewo-Rajgród. Tyle osób na tej drodze zginęło i same krzyże widać. Będzie można bezpiecznie jeżdzić Grajewo-Rajgród Rajgród-Grajewo bez tirów. Hura Hura Hura. A w Grajewie i Rajgrodzie będzie można bezpiecznie przechodzić przez przejścia. Hura Hura Hura. Władze Grajewa i Rajgrodu niech zorganizują imprezę z tej okazji. Hura

idioci nadal będą jeżdzić tylko szybciej bo pozbędą się taranów z drogi

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.