6 sierpnia br. została podpisana umowa na projekt i budowę ostatniego z warmińsko - mazurskich odcinków drogi ekspresowej S61. Wykonawcą ok. 23 km fragmentu trasy od Szczuczyna do węzła Ełk Południe będzie konsorcjum firm: Porr, Porr Bau oraz Unibep. Wartość zadania wynosi ok. 699,5 mln zł. Planowany czas realizacji to 29 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych (15.12 – 15.03).
Inwestycja będzie polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Połączenie z siecią dróg lokalnych będzie możliwe poprzez węzły drogowe: - Guty, w gminie Szczuczyn; - Ełk Południe, w gminie Ełk w pobliżu miejscowości Nowa Wieś Ełcka.
Odcinek, na budowę którego została podpisana umowa jest jednym z trzech fragmentów drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki, będącej częścią europejskiej trasy Via Baltica, realizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
• zad. 1 – Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km);
• zad. 2 - węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie o dł. ok. 23 km (w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o dł. ok. 4 km);
• zad. 3 - węzeł Wysokie - Raczki (ok. 20 km).
W lipcu podpisane zostały umowy na projekt i budowę odcinków Wysokie – Raczki oraz Ełk Południe – Wysokie. Podpisana umowa zamyka etap przygotowawczy budowy S61 na Warmii i Mazurach.
Obecnie w realizacji jest 188 km drogi ekspresowej S61 za ok. 4,6 mld zł. Na podpisanie umowy czeka już tylko odcinek Łomża Zachód – Kolno o dł. 13 km i wartości ok. 525,6 mln zł.
Odcinki realizacyjne drogi ekspresowej S61:
1. Podborze – Śniadowo, długość ok. 19,5 km
-w realizacji, Rubau Polska i Construcciones Rubau Hiszpania, wartość ok. 479 mln zł, umowa 30.01.2018 r., oddanie IV kw. 2020 r.
2. Śniadowo – Łomża Południe, ok. 17 km
-w realizacji, Polaqua, wartość ok. 380 mln zł, umowa 9.02.2018 r., oddanie IV kw. 2020 r.
3. Łomża Południe – Łomża Zachód, ok. 7,2 km
- w realizacji, Mota Engil Central Europe, wartość ok. 218 mln zł, umowa 21.12.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.
4. Łomża Zachód – Kolno, ok. 13 km
- wybrano firmę TOTO (umowa nie podpisana), wartość ok. 525,6 mln zł, oddanie planowane II połowa 2021 r.
5. Kolno – Stawiski, ok. 16,5 km
- w realizacji, Strabag, wartość ok. 288 mln zł, umowa 31.10.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.
6. Stawiski – Szczuczyn, ok. 18 km
- w realizacji, Budimex, wartość ok. 342 mln zł, umowa 31.10.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.
7. obwodnica Szczuczyna II jezdnia, ok. 6,6 km
- w realizacji, Polaqua, wartość ok. 75 mln zł, umowa 26.05.2017 r., oddanie wiosna 2020 r.
8. Szczuczyn – Ełk Południe, ok. 23 km
- wybrano firmę Budimex (umowa nie podpisana), wartość ok. 672 mln zł, oddanie III kw. 2021 r.
9. Ełk Południe - Wysokie, ok. 23 km (wraz z S16 do Ełku)
- wybrano konsorcjum Trakcja Prki, Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Białystok, (umowa nie podpisana), wartość ok. 686 mln zł, oddanie planowane III kw. 2021 r.
10. Wysokie – Raczki, ok. 20 km
- w realizacji, Budimex, wartość 484 mln zł, umowa 4.07.2018 r., oddanie połowa 2021 r.
11. Raczki – obwodnica Suwałk, ok. 13 km
- w użytkowaniu, Budimex, realizacja łącznie z obwodnica Augustowa, wartość 659 mln zł, oddana 2014 r.
12. Obwodnica Suwałk, ok. 12,8 km
- w realizacji, Budimex, wartość ok. 300 mln zł, umowa 29.09.2015 r., oddanie wiosna 2019 r.
13. Suwałki – Budzisko, ok. 24,2 km
- w realizacji, Impresa Pizzrotti, wartość ok. 605 mln zł, umowa 6.06.2017 r., oddanie połowa 2020 r.
Obecnie w realizacji jest 188 km drogi ekspresowej S61 za ok. 4,6 mld zł.. Na podpisanie umowy czeka już tylkio odcinek Łomża Zachód – Kolno o długości 13 km i wartości ok. 525,5 mln zł. Polski odcinek Via Baltica to również blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej – informuje GDDKiA.
piątek, 26 kwietnia 2024
piątek, 26 kwietnia 2024
Brawo!!! W końcu moze normalnie będzie można podróżować do Wawy i dalej na zachód,nie kisząc się w tych korkach...Brawo Rząd
czyli przy dobrych wiatrach na początku 2022 r. z Warszawy do Grajewa szybką trasą :)
A Grajewa jak nie było tak i nie ma na tej liście, czy tak ciężko by było zrobić obwodnicę Grajewa? , aby nie trzeba by było wjeżdżać do miasta, a je ominąć. Bargłów ma obwodnicę i jest mniejszą miejscowością.
A gdzie w tym Gajewo jest. Cały ruch już odejdzie nie będzie tego chaosu. ? Coś mi się nie chce wierzyć .
@Przemo > szybko to z W-wy do Szczuczyna a z Szczuczyna do Grajewa to jeszcze tydzień hulajnogą.
Mnie to najbardziej cieszy fakt że już mamy ten cudowny moment i omijamy ten Szczuczyn XD
@ Tak było > a co to Szczuczynianie zabronili baranom przejeżdżać przez miasto?
A na maść to nie stać że się czepiasz? :) pozdrawiam XD
S16 Ełk – Knyszyn
Zadanie obejmuje:
budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 67 km, przekroju 2x2 i nośności 115 kN/oś,
budowę węzłów drogowych, dróg dla obsługi przyległego terenu, obiektów inżynierskich,
wyposażenie drogi w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska,
budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.
Program inwestycji dotyczy procesu przygotowawczego. Zakres prac przygotowawczych obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz koncepcji programowej.
Prace przygotowawcze będą prowadzone w latach 2019–2023.
Jak widać, będziemy mieli też obwodnice północ-południe :) Nic tylko się cieszyć :) S61 ominie nas na odcinku wschód-zachód, a S16 na odcinku północ-południe.
Trochę to potrwa, ale pewnie gdzieś za 10 lat powinna droga być już zamknięta.
Co to dla nas znaczy? Wiele - będzie miastem, który sąsiaduje z dość ważnym skrzyżowaniem się dróg ekspresowych (Grajewo oraz Ełk) S61 i S16. Trzeba to wykorzystać. Niech włodarze pomyślą jak - rozwiązań jest sporo.