Od 30 grudnia 2019 r. pociągi jadą trasą Rail Baltica po nowym 15 km odcinku linii i drugim nowym moście nad Bugiem. Ruch na odcinku Sadowne - Czyżew jest dwutorowy.
Likwidacja "wąskiego gardła" – jednotorowego, około kilometrowego odcinka z mostem na Bugu została zakończona. Linia kolejowa zwiększyła przepustowość. W październiku ubiegłego roku nad rzekę nasunięto 5 przęseł 300-metrowego nowego obiektu, na którym ułożone zostały tory. Wykonawca zamontował sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zakończenie robót na odcinku Sadowne – Czyżew zaplanowano w II kwartale 2020 r. Wartość prac wyceniono na ponad 569 mln zł (netto).
Kolejnym odcinkiem trasy Rail Baltica poddanym modernizacji będzie odcinek Czyżew – Białystok.
Przetarg w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew –Białystok” odbył się z wykorzystaniem aukcji elektronicznej. Za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjum polsko-chińskie: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z Zawiercia (lider konsorcjum) oraz Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited - z Chin. Wyłoniony podmiot prace na odcinku 71 km wykona za 3,37 mld zł netto; podpisanie umowy planowane jest w pierwszym kwartale br.
- Podpisanie umowy będzie możliwe po zakończeniu procedur formalnych – m.in. jeśli nie wpłyną żadne odwołania, oraz po zakończeniu kontroli Urzędu Zamówień Publicznych – informuje zespół prasowy PKP PLK SA.
Realizacja przedsięwzięcia powinna zostać zakończona w ciągu 37 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia prac. Inwestycja dofinansowana jest z UE z programu CEF - Łącząc Europę.
piątek, 29 marca 2024
piątek, 29 marca 2024
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)