Szczuczyn

Ogłoszenie o naborze

BURMISTRZ SZCZUCZYNA

OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO

ds.  ochrony środowiska

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Miejski w Szczuczynie . plac 1000-lecia 23 , 19-230 Szczuczyn

 
II. Określenie stanowiska urzędniczego:

Nazwa stanowiska :    Stanowisko ds. ochrony środowiska

Wymiar czasu pracy:    1etat;  

Komórka organizacyjna:    Referat Komunalny, Planowania Przestrzennego i Działalności Gospodarczej


Pracodawca zastrzega sobie możliwość zatrudnienia na czas określony.

 
 
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska,
ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.

 1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym

Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:

  1. posiada obywatelstwo polskie, Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,;

  2. posiada wykształcenie wyższe magisterskie: ochrona środowiska lub geografia;

  3. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

  4. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;

  5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  6. cieszy się nieposzlakowaną opinią;


2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:

  1. znajomość przepisów ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz.1257);

  2. znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017 r. poz. 1405);

  3. znajomość ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016 r. poz. 2134) z późn. zm.);

  4. znajomość ustawy – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 1131z późn. zm.);

  5. znajomość ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.);

  6. znajomość ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566)

  7. znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073);

  8. zdolności organizacyjne, komunikatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność;


 IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.

Do zadań pracownika na zajmowanym stanowisku w szczególności należy:

  1. Opracowywanie, aktualizowanie i wdrażanie dokumentów strategicznych dotyczących ochrony środowiska na terenie gminy.

  2. Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym przygotowywanie dokumentów na potrzeby postępowania, obsługa bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, sporządzanie sprawozdań.

  3. Prowadzenie postępowań w sprawach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko dla programów
    i dokumentów sporządzanych przez gminę.

  4. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnieniu zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku (..) obsługa bazy danych „Ekoportal”.

  5. Przyjmowanie zgłoszeń oraz wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, naliczanie opłat oraz nadzór nad realizacją ustaleń w nich zawartych, współpraca z właściwymi organami w związku z wycinką drzew.

  6. Prowadzenie postępowań dotyczących samowolnego usuwanie drzew i krzewów.

  7. Prowadzenie ewidencji i nadzór nad pomnikami przyrody na terenie gminy, prowadzenie spraw z nimi związanych, nadzór nad utrzymaniem i pielęgnacją drzewostanu zlokalizowanego na terenach stanowiących własność gminy przy współpracy z podmiotami do tego zobowiązanymi.

  8. Prowadzenie kontroli i wizji terenowych z zakresu ochrony środowiska, utrzymania porządku i czystości, pozostających w kompetencji Burmistrza Szczuczyna. Prowadzenie postępowań w sprawach  skarg i wniosków dotyczących negatywnych  oddziaływań na środowisko.

  9. Realizacja zadań związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska. Sporządzanie sprawozdań dotyczących korzystania ze środowiska i odprowadzanie opłat za korzystanie ze środowiska z tytułu wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza oraz wód opadowych i roztopowych do wód lub ziemi.

  10. Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego, w tym między innymi nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom.

  11. Opiniowanie w postępowaniach dotyczących udzielanych pozwoleń wodnoprawnych na terenie gminy.

  12. Udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym  informacji publicznych.

  13. Realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym:

  1. dotyczących udzielania zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  2. prowadzenie ewidencji:

  • zbiorników bezodpływowych kanalizacji sanitarnej,

  • przydomowych oczyszczalni ścieków,

  1. nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku wynikających z przepisów ustawy i Regulaminu, w tym opracowanie projektów decyzji Burmistrza nakazujących wykonanie obowiązków.

  1. Prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych prowadzonych przez inne podmioty.

  2. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i łowiectwa, w tym miedzy innymi:

  1. współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie podejmowanych działań na rzecz rolnictwa, leśnictwa i mieszkańców gminy.

  2. współpraca z Powiatowym Inspektorem Weterynarii w zakresie zwalczania chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.

  3. współpraca z Wojewodą, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w zakresie szacowania szkód powstałych w uprawach polowych.

  1. Realizacja zadań gminny wynikających z przepisów prawa górniczego i geologicznego w tym w szczególności:

  1. opiniowanie w zakresie wydobywania kopalin, udzielania koncesji na ich wydobycie,

  2. opiniowanie w sprawach zatwierdzenia projektów robót geologicznych, projektów rekultywacji,

  3. prowadzenie wykazu decyzji na wydobywanie kopalin ze złóż zlokalizowanych na terenie gminy, kontrola ewidencji wpływów z tytułu opłaty eksploatacyjnej.

  1. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w studium i planach zagospodarowania przestrzennego, wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego.

  2. Prowadzenie postępowań w sprawach opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian.

  3. Wydawanie zaświadczeń na podstawie gminnego programu rewitalizacji.

  4. Przygotowanie projektów wymaganych aktów prawnych  podejmowanych przez Radę Miejską związanych
    z zakresem powierzonych czynności.


 V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym.

  1. Miejsce pracy: praca w budynku Urzędu; bezpieczne warunki pracy na stanowisku; pomieszczenie pracy oraz pomieszczenie socjalne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wymiar czasu pracy: pełen etat, 40 godzin tygodniowo.

  2. Stanowisko pracy: stanowisko związane z pracą przy komputerze, wymaga współdziałania z innymi jednostkami. Kontakty pracownika z interesantami na ogół częste. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego zgonie z obowiązującymi przepisami i zasadami.


Burmistrz Szczuczyna informuje, że we wrześniu  2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Szczuczynie  w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił 7,87%.


 VI. Wskazanie wymaganych dokumentów.

 1. Dokumenty niezbędne:

  1. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

  2. życiorys i list motywacyjny;

  3. kserokopia dowodu osobistego;

  4. odpis lub uwiarygodniona kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie;

  5. kserokopia świadectw pracy (potwierdzające posiadany staż pracy);

  6. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku lub oświadczenie;

  7. oświadczenie, że nie było się karanym za przestępstwo popełnione umyślnie;

  8. oświadczenie, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe;

  9. oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;

  10. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru;

  11. „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r.  poz. 922).

2. Dokumenty dodatkowe:

- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności.


 VII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska” do dnia 16.10.2017 r.  do   godz. 15.00 w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Szczuczynie pokój nr 14 lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Szczuczynie plac 1000-lecia 23 (decyduje data wpływu).

Oferty, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie  rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
w Szczuczynie oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

 

Burmistrz Szczuczyna

mgr Artur Kuczyński

 

Szczuczyn, dnia 04.10.2017 r.

 

środa, 17 kwietnia 2024

Rodzinne Warsztaty String Art

poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Wissa Szczuczyn. ZAPROSZENIE NA MECZE!

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.