Wiadomości

  • 1 komentarzy
  • 10962 wyświetleń

Netia dzwoniła bez zgody

Netia dzwoniła do klientów z ofertą, choć nie miała na to ich zgody - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Firma uniknęła jednak kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami, a konsumenci mogą liczyć na rekompensaty. 

Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Netia uniknęła kary finansowej, zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami. Operator zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikował, jeżeli będzie korzystał w przyszłości z gotowych baz danych.

Netia zaproponuje również konsumentom rekompensaty. Co ważne, dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.

Osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru jedną z opcji:

• 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim,

• wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych,

• zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki,

• dostęp do programu antywirusowego na rok, 

• dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy - informuje UOKiK.

Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.

To już kolejna decyzja prezesa UOKiK dotycząca naruszenia art. 172 prawa telekomunikacyjnego. Pod koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do konsumentów bez ich zgody, a w marcu 2019 r. zakwestionował taką praktykę u spółki Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska).

Bezpłatna pomoc konsumentom: 

tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznik praw konsumenta w Starostwie Powiatowym w Grajewie

 

piątek, 19 kwietnia 2024

Głos na TAK - Dariusz Latarowski

piątek, 19 kwietnia 2024

Zablokowana droga S61 Guty-Szczuczyn

Komentarze (1)

W telefonach powinien byc katerogiczny zakaz reklam poniewarz one blokuja telefon i nikt prywatnie nie moze sie dodzwonic bo jest naladowany reklamami i nie przyjmuje normalnych telefonow od czego mamy Grajewiaka posla wice ministra cyfryzacji Andruszkiewicza on powinien pilnowac tych spraw a nie ganiac Tuska. A kase za reklame na prywatne telefony biora firmy telekomunukacyjne a ludzie za to placa i maja problem z polaczeniem bo poczta jest zapchana.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.