Wiadomości

  • 62 komentarzy
  • 12718 wyświetleń

Mądrości p osła z Podlasia

Pogrom w Jedwabnem

Jacek Żalek poseł z Białegostoku stwierdził, że Żydów w Jedwabnem zamordowali Niemcy. Taką opinią wiceszef klubu PiS podzielił się podczas programu "Rozmowy Polityczne".

Instytut Pamięci Narodowej już dawno przeprowadził bardzo głębokie badaniał i wykazał, że pogromu w Jedwabnem w 1941 r. dokonało około 40 Polaków – byli to mieszkańcy Jedwabnego i okolic. Niemcy tam byli, ale mordowali Polacy. W wyniku zbrodni zginęło co najmniej 340 osób, z czego około 300 zostało żywcem spalonych w stodole.

 

Aborcja

W 2016 roku w radiu TOK FM porównał aborcję do zabijania szczeniąt łopatą. Polityk jest całkowicie przekonany, że usuwanie ciąży, nawet w przypadku zagrożenia życia matki i ciężkich wad płodu, jest mniej humanitarne niż rytualny ubój.

 

Kariera polityczna

1998 - zostaje radnym Białegostoku (z ramienia Akcji Wyborczej Solidarność);
2002 - do rady Miasta startuje z listy Ligi Polskich Rodzin;
2004 - zostaje członkiem Unii Polityki Realnej;
2006 - z listy PiS zostaje wybrany na radnego sejmiku podlaskiego, potem przechodzi do PO; 
2007 - zdobywa mandat poselski z listy PO;
2013 - zostaje zawieszony w prawach członka klubu parlamentarnego PO za łamanie dyscypliny; opuszcza PO i wraz z Jarosławem Gowinem współtworzy partię Polska Razem;
2015 - z listy Prawa i Sprawiedliwości zdobywa mandat posła i zostaje wiceprzewodniczącym klubu PiS;

 

Wicepremier i minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin chce, aby poseł Jacek Żalek został nowym prezydentem Białegostoku. 

e-Grajewo.pl
 

Komentarze (62)

Prawda jest taka, że Polacy nie tylko w Jedwabnem mordowali Żydów.Przecież żyją jeszcze naoczni świadkowie tamtych czasów. Teraz po raz drugi Żydzi "mordowani" są przez p osła Żalka. PIS- Żalek przynosi wstyd dla Podlasia i Polski. Dla kariery sprzedałby własną matkę. Współczuję jego dzieciom.

kolejny mądry z lepszego sortu

Nie wzbudza zaufania.

Po prostu szok-fundamendalista

Żelek zmienia kolory jak kameleon.

brawo BRAWO brawo - na pewno ma sporo kolegów w rządzie o tym samym poziomie wiedzy.

A co na temat zbrodni mówią Mieszkańcy Jedwabnego ? Może ponowić badania tego zdarzenia ?

Pozostaje jedno pytanie. Dlaczego żydzi nie zgodzili się na ekshumację pomordowanych? Przecież to powinno być oczywiste. Można by było na tej podstawie określić w jaki sposób te osoby zostały zamordowane,i tym samym z dużą dozą prawdopodobieństwa określić sprawców.

Zgadzam się z " Ja " , ponowić badania na temat tego mordu w Jedwabnem , a żydzi tacy idealni , a jak wojska sowieckie wkroczyły do Rajgrodu , to żydzi wskazywali Polaków na wywózkę na sybir, wiem to z opowiadań mojej mamy i babci , które zostały wywiezione, sprzedawczyki, obłudny i zakłamany naród

Wszystko okey! Tylko dlaczego był w PO?

Dla mnie najlepszym posłem z Podlasia jest grajewiak, Andruszkiewicz!

ciekawe, gdyby życie żony tego Pana byłoby zagrożone w czasie porodu, co by zrobił?
mówi się trudno - zmarła, Bóg tak chciał? ryzykowałby życie kobiety, którą kocha, w imię czego?
po co w takim razie jest zdobywanie wiedzy, nie tylko medycznej, żeby ulżyć ludziom, pomóc, żeby właśnie ratować w trudnych przypadkach!
nie, stanie taki PAN P OSIEŁ i udaje świętszego od najświętszego...przykre

Dobry pływak zaliczył prawie wszystkie partie aby przy korycie byc

Nie było wtedy państwa Polskiego. Nasz Naród nie jest odpowiedzialny za tą zbrodnie, tylko są to jednostki, które powinno wymienić sie z imienia i nazwiska.

To może wezmiemy na siebie winę za cały Holocaust?
Nie obchodzą mnie Żelki,Tuski itp.Żydów mordował polski ,,margines'',który jest znikomy w skali tego co zrobili Polacy w czasie niemieckiej okupacji.A zrobili wiele dobrego w tym również dla Żydów.

Rozmawiałam kilka lat temu z mieszkańcem Jedwabnego,który opowiedział historię i w mordzie Żydów brała udział rodzina Polska, której Żydzi wybili rodzinę i Ci się zemścili.Mordowali Niemcy i ruscy Żydzi.

@ja > na ekshumacje nie pozwala ich wiara. Ekshumację uważają za bezczeszczenie zwłok i miejsca pochówku. To główny powód odmowy, natomiast co do faktów i dowodów to zgromadzono ich tyle że nie ma cienia wątpliwości w jaki sposób zostali zamordowani.

niemiec mordował ruski i czasem polak ale żyd jest bez winy on był mądrzejszy polskie chciał zając inwazyjnie bez wojny bo nie miał dostępu do broni i swego państwa tak jak teraz bombarduje codziennie

xy a Żydzi mordowali Polaków czy nie doczytałeś ?

douczcie się historii i poczytajcie o zbrodniach w Koniuchach i Nalibokach zanim zaczniecie pluć na własny naród

Dlaczego Żydzi nie byli mordowani przed 1939 rokiem?

nawet jeśli to zrobili Polacy, to nie było tych Żydów tyle co propaganda podaje, bo jak były badania i już na początku widać było że tych żydów będzie 10x mniej niż się mówi to od razu przerwali te badania, ciekawe czemu... Druga sprawa, wg konwencji Haskiej albo Genewskiej już nie pamiętam, za zbrodnie popełnione w czasie wojny odpowiada okupant terenu, czyli Niemcy, to oni mieli Policję, wojsko i to oni za to odpowiadają, Polacy nie mają za co przepraszać i tyle.

Dlaczego nikt się nie podpisał pod tym artykułem? Zabrakło odwagi? Przepraszajcie za swoje zbrodnie, a nie niemieckie.

do ja: żydzi nie mieli interesu żeby ustalać sprawców, wolą aby zostało że to Polacy bo stąd łatwiej jeszcze coś wyszarpać

Do xy Ty nie wiesz co piszesz. Jak w małej stodółce zmieściło się 300 osób, chyba piętrowo. Skąd pewność, że To zrobili Polacy, a jeśli zrobili, to czemu to zrobili? Zastanowiłeś się nad tym? Żydzi też nie byli święci. Kiedy weszli Rosjanie, polscy Żydzi i komuniści witali ich kwiatami. Dzięki polskim i żydowskim komunistom na Sybir wywieziono ponad milion Polaów. Zawdzięczam żydom sześć lat syberii. Oni nie chcą wiedzieć, że krzywdzili Polaków, wiedzą tylko że ich krzywdzono.Trzeba być sprawiedliwym. Jestem jeszcze żyjącym świadkiem tych wydarzeń.

Broni Polaków, zachowuje się normalnie. Zresztą to nie jest pełen wywiad. Proszę poczytać ksiàżki J.R Nowaka na temat pogromu Żydów przez .... . Jest to profesor , wszystkie fakty sà poparte dowodami.

Dziwię, że miasto Grajewo nie nagłaśnia zdarzenia z lipca 1941, kiedy to Grajewianie ODMÓWILI !!!! Niemcom katowania spędzonych na plac przed kościołem Żydów i do pogromu nie doszło. Matka była świadkiem, jak Niemcy zachęcali, żeby bić ustawionych w dwuszeregu Żydów, nawet rozdawali specjalnie przygotowane kije. Do masakry żydowskich współmieszkańców nie doszło, nie było chętnych do bicia. W Jedwabnem i innych miasteczkach Podlasia taki scenariusz był realizowany z wiadomym skutkiem.Wina Niemców jako inspiratorów zbrodni jest jednak ewidentna.

Niemcy tam byli, ale mordowali Polacy...
A Niemcy stali z załozonymi rękami i kibicowali?
Nie bądźmy smieszni, Niemcy byli inspiratorami.Bez ich udziału do zbrodni by nie doszlo, po to stworzyli specjalne komando Schapera.

Broni Polaków ? durnia z siebie robi! nich on mnie nie broni! I żaden nacjonalista, neofaszysta - lub inne skończone dupki co robią "Ołtarzyk" i tort ku czci Adolfa Hitlera, niech mnie nie broni!

do obywatela RP twoje życzenie się spełniło

Jedno słowo wstyd za takiego posła

Dlaczego autor artykulu jest anonimowy?

Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi o pieniądze. Chcą nas osłabić, oczernić w oczach świat, wzbudzić w nas poczucie winy, abyśmy wypłacili im pieniądze.

Nie powinno być interesem Polaka przepominanie ,chwalenie się smutnymi przypadkami z naszej między wojennej przeszłości.O matce powinno mówić tyko dobże

Jeszce żyje gestapowiec Shaper dowódca komanda gestapo z Ciechanowa organizator i i wykonawca pogromów na Podlasiu w tym w Jedwabnem.W czasie przesłuchania (prowadził je prokurator niemiecki przy udziale prowadzącego postępowanie) Schaper wzburzył się i przedstawił prowadzącemu przesłuchanie liczne zaświadczenia, że jest niezdolny do składania zeznań ze względu na stan zdrowia. Nie wykluczone,że poseł Zalek mówi prawdę a prawdziwy sprawca śmieję się z naszych sumiennych inaczej "rodaków".

A dlaczego ty anno jesteś anonimowa?

natemat.pl , tokfm hehe zaiste obiektywne źródła, zefir popieram i pozdrawiam; juKa a co nas interesujaeczyjaś wiara albo zabobony? tu obowiązuje polskie prawo i trzeba wyjasnić to do końca

Od antysemitow, ktorzy nie mieli nic wspolnego z tamtymi czasami - az sie roi.
/ propaganda nie poszla w las !

Jak ZDRAJCA 7 / siedem/ parti moze byc wiarygodny, nie wie gdzie ze swoim tylkem wlesc dla pieniedzy i slawy karjelowicz

Mądrości "p osła" z Podlasia??? Te, waszym zdaniem, "mądrości",to prawda i zdroworozsądkowe podejście do sąsiedzkich porachunków w Jedwabnem. Nie ulegajcie pedagogice wstydu, którą Polakom wmówili Żydzi.

Niech autor podpisze się pod swoimi 'mądrościami', wstydzi się tego co napisał? Niech lepiej sprawdzi swoje korzenie, bo może jego rodzina nie jest wcale taka "czysta". A ty "gorszy sort" spójrz na swego idola Miśka Kamińskiego, wypożyczonego do PSL, która to już partia, umiesz liczyć? On jest wiarygodny? Umiecie tylko opluwać. Wasza nienawiść robi się chorobliwa.

Basia - autorzy: Bortłomiej Misiewicz , Ednund Janniger oraz Ewa Bugałaa - jakieś pytania? :)

Basik - daj na luz , o jakiej ty nienawisci mówisz! !? Twój idol p oseł z B-stoku może jest skrajnie chorobliwy ! a skrajności juz doprowadziły swiat do komunizmu i stalinizmu! idź i spacer i zobacz jaki świat jest piekny - bez skrajnosci - żyj i daj zyć innym!

Dworzec jaka szybka odpowiedź . - "Zamordowali Niemcy, a jeżeli byli tam Polacy, którzy brali udział w tej zbrodni, to oczywiście ponoszą za to odpowiedzialność" to też powiedział Żalek. Ale tego autor już nie napisał. A propos Żalek nie jest moim idolem ale jeśli oczernia się jednego człowieka warto spojrzeć na całokształt naszej polityki, w tej chwili to dno. A Żalka autor wyciągnął jak królika z kapelusza bo jest przeciwny Pisowi. Dlaczego nie napisał o Kamińskim 7 czy 8 partia i nikomu to nie przeszkadza? On jest wiarygodny a Baszko też? a inni?

Basia - postaram sie prosto wyjaśnić /przetłumaczyć- o co chodź w wypowiedziach Żelka: jak ciebie ktoś zgwałci - to się nie będzie zdaniem Zelka - liczyć - bo sprawca sie nie spuścił. ZALEK nie wyciągnięty z rękawa - pierdolnął kilka dni temu głupotę - i nie ma co z tym dyskutować - i na dodatek chce kandydować w najbliższych wyborach na prezydenta Białegostoku! a to stanowczo za duuuzo! B-stok to stolica naszego województwa! - Oszołomów - Kononowiczów - wystarczy już w tej dekadzie - i tu masz rację Basiu z obu strony barykady politycznej! MIŁEGO weekendu!

Moze i Polacy mordowali ale pod niemieckim naciskiem

Typowy działacz pis mnie jego wypowiedzi nie dziwią .

Do Dworzec PKP, jesteś bardzo wulgarny. Gdyby dworzec nie był martwy, pewno by się obraził, że korzystasz z jego nazwy. Co do żydów miał rację, co do reszty, to niech każdy obciąża własne sumienie i nie wciąga innych.

dziś "wypowiedzi" - jutro "czyny" !? Gonić z polityki - wszystkich "nawiedzonych" z obu stron barykady politycznej! Przez nieodpowiedzialnych polityków zawsze cierpi społeczeństwo! Tak było kiedyś i jest dzisiaj! Nie zajmują się gospodarką i problemami społecznymi tylko jedni szukają "wypasionych" zegarków i objadają się ośmiornicami drudzy co sześć lat wracają do aborcji i na kolanach słuchają goscia z Torunia! A kolejki do lekarza jak były długie tak są! szok

Do Dworzec PKP, jesteś bardzo wulgarny. Gdyby dworzec nie był martwy, pewno by się obraził, że korzystasz z jego nazwy. Co do żydów to poseł miał rację, co do reszty, to niech każdy obciąża własne sumienie i nie wciąga innych.

ten poseł nie powinien być wybrany na kolejną kadencję!

Dla wszystkich pseudo polaków, którzy uważają, że Polacy z własnej, nieprzymuszonej woli mordowali masowo żydów proponuję się dokształcić! W Jedwabnem podczas ekshumacji zaczęto znajdować mnóstwo łusek z niemieckich karabinów, co jest najprawdopodobniej przyczyną zakończenia tych prac, żeby przypadkiem nie wyszło inaczej niż chcą żydzi... A w NKWD to kto był ? 90-95% żydów i to żydzi sprzedawali żydów i polaków. Oczywiście były incydenty gdzie polak zabił żyda, ale w porównaniu do ogółu to był margines! Żaden Polak nie był ochotnikiem w armii niemieckiej! A ilu było żydów i
ukrainców ? Całe mnóstwo!

Do Rafal... a te luski- ty ty zakopales ??

Rafal zamilcz - ty anytysemito z tymi twoimi "prawdopodobnymi łuskowymi tezami " z niemieckich karabinów !

Rafal- "Zaden Polak nie byl ochotnikiem w armii niemieckiej! "- mozesz to udowdnic.. haaa napewno nie , bo te wszystkie swoje chore tezy wssales z palaca !

Do Rafał: Wstyd mi za takich "prawdziwych polaków" , którzy rozumują jak złodziej, który twierdzi, że jak ukradł i schowa, to co ukradł , to jest niewinny. A co powiesz o pomordowanych w Radziłowie, w Szczuczynie, czy też da się to złożyć na Niemców.

Do Rafał. Rozumiem, że jak zgwałcą i zamordują twoją np. córkę, żonę, matkę to nie ma problemu. Przecież to tylko jedna osoba!!!
Demony wróciły!!!

A dla czego nikt nie pisze o tym że żydzi wydawali Polaków rosjanom którzy wywozili ich na Sybir .Przecież to żydzi pierwsi zrobili krzywdę Polakom .Więc nie ma co się dziwi że w ramach odwetu członkowie rodzin pokrzywdzonych Polaków pomagali niemcom zapędzać żydów których niemcy uśmiercili

Kasia i inni : jakbyście ruszyli mózgownicami i poczytali trochę min. o Hermannie Schaperze to byście może poszerzyli horyzonty o ile jesteście do tego zdolni a nie się czepiacie do takich wpisów jak Rafała

Do info :wyobraź sobie, że przeczytałam dużo więcej niż ci się wydaje i to ze zrozumieniem. Niestety prawdziwe jest powiedzenie: "Uderz w stół a nożyce się odezwą"

info - czy to "literature" promuje- TV- Trwam i Radio Maryja ?

ateisto na pewno nie przeczytasz o tym w Haaretz.

Boże nie uchroniłeś Żydów od pogromu - uchroń chociaż Białystok od tego idioty Żalka !!!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.