czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 2 komentarzy
  • 14381 wyświetleń

Auto Giełda w Ełku

Po nudnych latach 80-tych i 90-tych, gdy wszystkie auta wyglądały tak samo i nikt nie widział w tym nic złego, nastał czas, kiedy każdy producent samochodów chciał nadać charakter swoim modelom i odszukać jakiś wyróżnik marki. Trudno znaleźć lepszy przykład tego trendu, niż produkty z logo Renault oraz Citroen.

Czy rozpowszechniona opinia, nakazująca wystrzeganie się samochodów "na F", czyli fiatów,  i "fszystkich francuskich", wynika z bezpodstawnych uprzedzeń?
A może stanowi tzw. mądrość ludową; pozornie bezsensowną, lecz zawsze jednak zawierającą ziarno prawdy, bo opartą na wieloletnim doświadczeniu?


Fiat pierwszy z common railem - Niemcy daleko w tyle
W 1997 roku Włosi jako pierwsi na świecie zaprezentowali samochód osobowy wyposażony w silnik wysokoprężny z wtryskami typu common rail (tzw. Multijet). Tym samym o kilka miesięcy wyprzedzili Mercedesa i o całą dekadę grupę Volkswagena. Silniki z tamtych lat (nie tylko te z common rail) są trudne do zajeżdżenia.

Renault - przede wszystkim bezpieczeństwo
Kolejny producent ujęty w micie litery F pochodzi z Francji. Renault na polskim rynku kojarzy się głównie z niską ceną, niską jakością i niską trwałością. O ile stosunek wartości do wyposażenia nadal jest korzystny, o tyle nad materiałami wykończeniowymi i awaryjnością inżynierowie nieco popracowali. Dowodem niech będzie najnowszy raport DEKRY. Zdaniem niemieckiej organizacji aż 95,6 procenta Meganek przechodzi przegląd techniczny bez najmniejszego problemu. Lepszy wynik osiągnął jedynie Opel Astra i Opel Insignia.

Citroen i Peugeot - najlepsze diesle świata
Krzywdząca opinia dotyczy także koncernu PSA, w ramach którego funkcjonuje Citroen i Peugeot. Obie marki znane są z awangardowego podejścia do tematu stylistyki oraz niezwykłej wygody jazdy. Poza tym Francuzi to fetyszyści szczegółu, którzy potrafią pomyśleć o takim drobiazgu, jak  chociażby dyfuzor zapachów w kabinie pasażerskiej. Niby pomysł prosty, jednak nikt (nawet konstruktorzy Maybacha) na niego nie wpadli.


Dziś prezentujemy samochody z Francji oraz z Włoch plus kilka jednośladów.


Notowania z dnia 6.05.2012 r.


Alfa Romeo 156 – 2.0, 1999 r. – 7 000 zł
Fiat Grande Punto – 2008 r. – 19 500 zł
Fiat Punto – 1.1 + LPG, 1995 r. – 2 700 zł
Fiat Stilo kombi – 1.9 JTD, 2003 r. – 15 900 zł
Citroën Xsara Picasso – 2.0 HDI, 2003 r. – 15 800 zł
Renault Megane kombi – 1.9 DTI, 2000 r. – 7 900 zł
Peugeot 206 – 2.0 HDI, 2000 r. – 9 800 zł
Fiat Palio Weekend – 1.7 TD, 1999 r. – 5 300 zł
Renault Scenic – 1.6, 1998 r. – 7 200 zł
Renault Megane Scenic – 2.0, 1997 r. – 5 500 zł
Fiat Bravo – 1.6, 1998 r. – 5 500 zł
Fiat Seicento – 1.1, 2002 r. – 5 500 zł
Renault Megane Grandtour kombi – 1.5 DCI, 2005 r. – 17 500 zł
Fiat Croma - 1.9 multijet, 2006 r. – 27 000 zł
Citroen ZX – 1.4, 1994 r. – 1 600 zł
Fiat Punto – 1.2, 2002 r. – 9 800 zł
Fiat Ducato – 2.2 JTD, 2009 r. – 39 500 zł
Renault Scenic – 1.9 D, 2005 r. – 21 000 zł
Fiat Seicento – 1.1, 1999 r. – 4 600 zł
Renault Laguna – 1.8 + LPG, 1999 r. – 9 500 zł
Fiat Grande Punto – 1.4 + LPG, 2008 r. – 18 000 zł
Renault Megane kombi – 1.5 DCI, 2005 r. – 22 500 zł
Renault Megane II – 1.4, 2003 r. – 11 900 zł
Fiat Seicento – 1.1, 2003 r. – 6 900 zł
Fiat Punto – 1.1 + LPG, 1997 r. – 4 200 zł
Fiat Seicento – 1.1, 2002 r. – 6 500 zł
Renault Megane – 1.4 + LPG, 1997 r. – 4 500 zł
Renault Scenic – 1.9 DTI, 2000 r. – 13 500 zł
Fiat Punto – 1.1, 1998 r. – 3 000 zł
Fiat Seicento – 0.9, 1999 r. – 4 600 zł
Citroën Xsara Picasso – 2.0 D, 2004 r. – 14 000 zł
Renault Laguna – 1.8, 1994 r. – 3 200 zł
Peugeot 407 – 1.6 HDI, 2004 r. – 15 000 zł

Skuter Suzuki Burgman 400 – 4 000 zł
Motocykl Kawasaki ZX 6R – 2002 r. – 9 500 zł
Yamaha Drag Star 650 – 1997 r. – 11 900 zł
Motorower Simson 50 – 1982 r. – 1 100 zł

Łódź wiosłowo - motorowa:
- Agata 333 - dł. 3.33 m, szer. 1.5 m, 80 kg, 3 - 4 os. - 2 500 zł
- Iwa 390 - dł. 4 m, szer. 1.7 m, 110 kg, 4 os. - 3 200 zł

Komentarze (2)

czy by mogl pan z peugota 407 podac jakis namiar do siebie?

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.